torsdag 2 september 2010

Med hjärtat på rätta stället

Gudarna ska veta att det inte alltid är lätt att vara förälder. Ungarna skriker, barnen bråkar. De trotsar och utmanar titt som tätt sina stackars föräldrar och deras ”tålamodsbanker” är mer eller mindre övertrasserade i olika perioder. I denna moderna tid vi lever i får vi dessutom många goda tips och råd från lite varstans. BVC, föräldragrupper, vänner, bekanta, grannar, ”Vi föräldrar”, ”Mama” , Morgonsoffan på TV……ja, jag kan nog fylla på hur länge som helst. Vi funderar och analyserar, skjutsar till aktiviteter och sopar banan så mycket vi bara orkar och hinner med. Jag tänker absolut inte göra något inlägg i debatten och komma med några stora klokheter, för jag själv, som så många andra runt omkring mig, är väl antagligen en typisk ”förälder av min tid”.


Helt klart är att de allra flesta människor gör så gott de kan och vill sina barn det allra bästa. Det allra viktigaste i slutändan är att ha sitt hjärta på det rätta stället.

Till alla mammor och pappor där ute, med en extra hälsning till mina egna päron:

"Mamma (med hjärtat på rätta stället)", 999 finsilver , wirehalsband nickeltestat tublås
.
"Pappa (med hjärtat på rätta stället)", 999 finsilver, läderrem med 925 sterling silverlås.

Go'natt kramar
finaNina

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Vad fina de är! Särskilt mamman: rund och mjuk och med fint förkläde - en riktig bullmamma.